Welkom
Welcome
Klik en help slachtoffers van orkaan Irma!

Werk aan je toekomst

Afgelopen 16 november is er vanuit Stichting Brisa de thema avond ‘Werk aan je Toekomst’ georganiseerd. Deze thema avond was gericht voor mensen die op zoek zijn naar een (andere) baan.

Op de avond waren er verschillende presentaties. De avond werd geopend door de voorzitter van Stichting Brisa. Na de korte inleiding van de eerste gastspreker was D’Edsiren Jansen aan de beurt die ons een interessante presentatie gaf over waarom we allemaal uniek zijn en hoe we onze uniekheid kunnen gebruiken in verschillende situaties.

De tweede gastspreker was Tess van den Berg. Tess geeft Nederlands aan anderstaligen bij het Noorderpoort College. Zij kon ons vertellen over de verschillende manieren hoe je je als sollicitant kan onderscheiden om uit te springen boven de andere kandidaten.

Daarna gaf, Karen Tromp-Hunte, Voorzitter van Stichting Brisa een presentatie over de verschillende websites die er zijn waar je  vacatures kon vinden die te maken hebben met een specifiek vakgebied.

Tot slot, gaf Sixto Torbed een inspirerende presentatie over hoe hij als ‘slechte’ jongen toch zijn leven kom omkeren door middel van zelfreflectie. Nu kan hij met trots vertellen over hoe hij dat heeft gedaan en hoopt anderen te inspireren.

Een onderdeel van deze avond was dat je je CV kon laten checken. Hier kon Tess je advies op maat geven over hoe je het beste je CV kon aanpassen. Tot slot, was er een gelegenheid om te netwerken.